Podstawa prawna:
art. 7d ust.1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (pgik).
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2012 r. w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
Termin realizacji:
W terminie 30 dni od przyjęcia operatu do Powiatowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego.
Wymagane dokumenty:
Wniosek właściciela o wszczęcie postępowania administracyjnego oraz upoważnienie klasyfikatora.
Wniosek wszystkich stron o wydanie decyzji.
Dowód opłaty skarbowej za wydanie decyzji.
Opłaty:
Opłatę skarbową za pełnomocnictwo uiszcza się przy składaniu wniosku. Należy ją opłacić na konto Urzędu Miejskiego z adnotacją „opłata skarbowa za pełnomocnictwo”.
Uiszczenie opłaty może nastąpić poprzez dokonanie wpłaty w kasie znajdującej się w budynku Starostwa Powiatowego w Tczewie. Kasa czynna jest od poniedziałku do środy w godzinach 7.30 do 15.00, w czwartki w godzinach 7.30 do 16.00 oraz w piątki w godzinach 7.30 do 14.00; przerwa każdego dnia od godz. 12.40 do 13.00.
Miejsce załatwiania spraw:
Miejsce: | Starostwo Powiatowe w Tczewie |
Składanie dokumentów: | Biuro Obsługi Klienta, parter budynku, pokój nr 4, na Platformie E-Puap |
Odbiór dokumentów: | Wydział Geodezji Referat Ewidencji Gruntów i Budynków pokój 010, 023 parter |
Informacja: | Pracownicy Referatu Ewidencji Gruntów i Budynków
|
Procedura załatwiania spraw:
Do Starosty należy złożyć wniosek o wszczęcie postępowania administracyjnego oraz upoważnienie klasyfikatora ze wskazaniem osoby klasyfikatora, a także załączyć dowód opłaty skarbowej w wysokości 10 zł za wydanie decyzji. Starosta upoważnia wskazaną osobę do wykonania klasyfikacji. Po pozytywnej weryfikacji operatu, Starosta zawiadamia strony o możliwości zgłaszania zastrzeżeń do projektu ustalenia klasyfikacji gruntów wykonanej przez klasyfikatora. W przypadku braku zastrzeżeń w ustalonym terminie, Starosta wydaje decyzję o ustaleniu klasyfikacji. Stronom przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Gdańsku, za pośrednictwem Starosty Tczewskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Z chwilą gdy decyzja staje się ostateczna zostaje przeprowadzona zmiana w operacie ewidencyjnym.
O przeprowadzonej zmianie Referat Ewidencji Gruntów i Budynków informuje wnioskodawcę oraz odpowiedni organ podatkowy wysyłając zawiadomienie o zmianach w operacie ewidencyjnym.