PODSTAWA PRAWNA:
Teksty aktów prawnych dostępne są na stronie Sejmu RP pod adresem: http://isap.sejm.gov.pl
TERMIN REALIZACJI:
Wpis stowarzyszenia zwykłego do ewidencji stowarzyszeń zwykłych nastąpi w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku lub nastąpi wezwanie do uzupełnienia braków we wniosku lub złożenie do Sądu wniosku o zakazie założenia stowarzyszenia.
Organ nadzorujący informuje niezwłocznie o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis.
WYMAGANE DOKUMENTY:
3. Lista wszystkich członków założycieli, jednak nie mniej niż trzech - zawierająca imiona i nazwiska, daty i miejsca urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy (oryginał).
4. Protokół z zebrania założycielskiego zawierający uchwały: o wyborze przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie/zarządu/organu kontroli wewnętrznej (w zależności od typu regulacji zawartych w regulaminie), o uchwaleniu regulaminu stowarzyszenia oraz o siedzibie stowarzyszenia zwykłego (oryginał).
5. Dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu, w którym ma znajdować się siedziba stowarzyszenia (w przypadku, kiedy siedziba organizacji nie mieści się w lokalu własnościowym jej członka, wymagana jest zgoda właściciela/zarządcy budynku/ lokalu na utworzenie siedziby stowarzyszenia i prowadzenia przez stowarzyszenie działalności statutowej pod wskazanym adresem).
Dokumenty wymienione w pkt. 1, 2 podpisuje przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie lub wszyscy członkowie zarządu.
OPŁATY:
nie dotyczy
MIEJSCE ZAŁATWIANIA SPRAW:
Miejsce: |
Starostwo Powiatowe w Tczewie |
Składanie dokumentów: |
Biuro Obsługi Klienta, parter budynku, pokój nr 4 lub na platformie ePUAP |
Odbiór dokumentów: |
Starostwo Powiatowe w Tczewie lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres Wnioskodawcy |
Informacja: |
Pracownicy Wydziału Zdrowia, Spraw Społecznych i PFRON, II piętro, pokój nr 221 i 225 tel. (58) 77 34 871 lub (58) 77 34 914 |
PROCEDURA ZAŁATWIANIA SPRAW:
W celu uzyskania wpisu przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie zwykłe albo zarząd (wniosek podpisują wszyscy członkowie zarządu) składa wniosek wraz z wymaganymi załącznikami. Jeżeli wniosek o wpis zawiera braki, Starosta Tczewski wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Termin na dokonanie wpisu liczy się wówczas od dnia uzupełnienia wniosku o wpis. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.
Starosta Tczewski informuje niezwłocznie przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe lub Zarząd o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis.
W przypadku niedokonania wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis lub uzupełnienia jego braków i nie został złożony wniosek o zakazie założenia stowarzyszenia do Sądu - przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.