Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określa kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy dotyczące zwłaszcza organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków.
Interesanci mają prawo uzyskiwać informację w formie pisemnej, ustnej lub telegraficznej.
Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych w kodeksie postępowania administracyjnego i przepisach szczególnych.
Pracownicy Starostwa obsługujący interesantów zobowiązani są do:
Przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków
Starosta lub wyznaczony przez niego pracownik przyjmuje w sprawach skarg, wniosków i petycji w każdy czwartek w godzinach od 15:00 do 16:30.
Wicestarosta, Sekretarz, Skarbnik i naczelnicy przyjmują interesantów we wszystkich sprawach, w tym skarg, wniosków i petycji od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Starostwa.
Centralny rejestr skarg, wniosków i petycji wpływających do Starostwa prowadzi Wydział Rady, Zarządu i Rozwoju Powiatu pok.108.
Osoby niemówiące i niesłyszące mogą bezpłatnie skorzystać z usług tłumacza języka migowego. Chęć skorzystania z usług tłumacza należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Tczewie, co najmniej na 3 dni robocze z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Jednocześnie przypominamy o możliwości korzystania z alternatywnych form komunikacji telefonicznie, e-mail oraz e-PUAP.
Wykaz numerów telefonów do Komórek Organizacyjnych Starostwa Powiatowego w Tczewie znajduje się w zakładnce: Dane teleadresowe oraz w rejestrze Komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk.