DYREKTOR: JOANNA BOLDUAN tel. (58) 77 34 849
|
KONTAKT do pracowników Wydziału skarbu państwa: tel. (58) 77 34 850 tel. (58) 77 34 851 tel. (58) 77 34 854 tel. (58) 77 34 939
|
LOKALIZACJA: ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew pokoje: 130, 131, 132 I piętro
|
Kompetencje
Wydział Skarbu Państwa zajmuje się zadaniami Starosty Tczewskiego z zakresu administracji rządowej.
Do zadań Wydziału należy w szczególności:
1) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie nabycia przez Skarb Państwa prawa własności albo użytkowania wieczystego nieruchomości podmiotu nieprzerejestrowanego do Krajowego Rejestru Sądowego,
2) gospodarowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa, w tym mieniem pozostałym po wykreśleniu podmiotu z Krajowego Rejestru Sądowego,
3) obciążanie nieruchomości Skarbu Państwa ograniczonymi prawami rzeczowymi,
4) prowadzenie postępowań wywłaszczeniowych, spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości, ustalaniem i wypłatą odszkodowania, a także przyznawaniem nieruchomości zamiennej za wywłaszczoną nieruchomość,
5) prowadzenie postępowań w sprawie ograniczenia nieruchomości, wydawania zezwoleń na niezwłoczne zajęcie nieruchomości oraz w sprawie zobowiązania właściciela do udostępnienia nieruchomości oraz ustalanie wysokości odszkodowania w związku z tym ograniczeniem,
6) podejmowanie czynności związanych z regulacją stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa,
7) prowadzenie spraw dotyczących przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
8) oddawanie nieruchomości w trwały zarząd,
9) aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego gruntu oraz opłat z tytułu trwałego zarządu, dokonywanie zmiany stawki procentowej opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste gruntu,
10) ustalanie wysokości odszkodowania za grunty zajęte pod drogi publiczne,
11) sprzedaż prawa własności nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste.