Zarząd Powiatu Tczewskiego
ogłasza pierwszy przetarg pisemny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości
stanowiącej przedmiot własności Powiatu Tczewskiego
1. Oznaczenie nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży:
Zabudowana nieruchomość położona przy ul. Armii Krajowej 84C w Tczewie, oznaczona jako działka nr 11/15 (obręb 5) o powierzchni 0.5056 ha.
Dla nieruchomości IV Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Tczewie prowadzi księgę wieczystą nr GD1T/00028880/9. Dział księgi III i IV wolny od zapisów.
2. Opis nieruchomości:
Nieruchomość usytuowana jest w dzielnicy mieszkaniowej "Suchostrzygi". Sąsiedztwo jej stanowią nieruchomości zabudowane budynkami użytkowymi o funkcji handlowo-usługowej, budynkami jednorodzinnymi i wielorodzinnymi oraz budynek Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Działka o kształcie nieregularnym i konfiguracji niezróżnicowanej, ogrodzona płotem z elementów prefabrykowanych z bramą przesuwną bez napędu od strony wjazdu, pozostałe granice działki ogrodzone częściowo płotem murowanym i segmentami betonowymi. Teren utwardzony płytami betonowymi i nawierzchnią asfaltową.
Nieruchomość zabudowana jest dwubryłowym, niepodpiwniczonym budynkiem użytkowym z 1975 r. funkcji biurowo-magazynowej o powierzchni 1000 m2. Budynek wyposażony jest w instalację elektryczną, wodno-kanalizacyjną, telefoniczną i ciepłowniczą (ogrzewanie c.o. z sieci miejskiej).
Część magazynowa z zapleczem: jednokondygnacyjna, składająca się z pomieszczeń magazynowych, toalety i nieogrzewanej hali głównej, ściany konstrukcyjne wykonane z prefabrykowanych słupów i belek żelbetowych, strop z płyt kanałowych SPB, stolarka okienna metalowa i drewniana o znacznym stopniu zużycia, okna w pomieszczeniach magazynowych zabezpieczone od wewnątrz kratami metalowymi, wrota stalowe, wypełnione blachą falistą.
Część biurowa: dwukondygnacyjna, na parterze dwa pomieszczenia biurowe (w tym jedno z zapleczem socjalnym), archiwum, komunikacja i schody na piętro, pomieszczenie magazynowe i węzeł sanitarny z szatnią. Na piętrze znajduje się sześć pomieszczeń biurowych, komunikacja, kuchnia, toaleta, łazienka. W pomieszczeniach biurowych i socjalnych stolarka okienna PCV, drzwi wejściowe z profili aluminiowych, drzwi wewnętrzne płycinowe. Ściany konstrukcyjne murowane tradycyjnie z bloczków gazobetonowych. Klatka schodowa i schody żelbetowe z lastryka, poręcze metalowe. Wszystkie pomieszczenia ogrzewane.
3. Przeznaczenie nieruchomości:
Zgodnie z Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego Miasta Tczewa działka nr 11/15 położona jest w obrębie jednostki urbanistycznej „Suchostrzygi” oznaczoną w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego symbolem UMW4, należącą do strefy miejskiej z przewagą zabudowy mieszkaniowej o wysokim wskaźniku intensywności zabudowy, w terenie zabudowy usługowej, oznaczonej na rysunku mpzp symbolem U.
Szczegółowe ustalenia mpzp znajdują się w Urzędzie Miejskim w Tczewie, Pl. Piłsudskiego 1, Wydział Rozwoju Miasta.
W dniu 31 marca 2016 r. Rada Miejska w Tczewie podjęła Uchwałę Nr XVII/138/2016 o wyznaczeniu obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji w mieście Tczewie (Dz. Urz. Woj. Pom. poz. 1623 z dn. 27 kwietnia 2016 r.). Teren przedmiotowej działki nie jest położony w obszarze zdegradowanym, ani nie jest objęty obszarem rewitalizacji. W uchwale nie ustanowiono prawa pierwokupu w obszarze rewitalizacji, o którym mowa w art. 11 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz.U. z 2017 r. poz. 1023 ze zm.) – według stanu na dzień 15 kwietnia 2024 r. (wypis z wyrysem mpzp z Urzędu Miejskiego w Tczewie nr BPP.6727.2.32.2024.AR).
4. Termin i sposób zagospodarowania nieruchomości:
Nieokreślony, w gestii nabywcy leży sposób zagospodarowania nieruchomości.
5. Sprzedaż nieruchomości w drodze przetargu pisemnego nieograniczonego.
6. Obciążenia: brak.
7. Zobowiązania: umowa dzierżawy do 31 grudnia 2025 roku.
8. Cena wywoławcza nieruchomości:
4 900 000,00 zł (słownie: cztery miliony dziewięćset tysięcy złotych 00/100). Sprzedaż nieruchomości zwolniona z podatku od towarów i usług VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług.
9. Wysokość wadium, forma, termin i miejsce jego wniesienia
Wadium ustala się w wysokości 5% ceny wywoławczej tj. 245 000,00 zł (słownie: dwieście czterdzieści pięć tysięcy złotych 00/100).
Wadium należy wnieść w pieniądzu najpóźniej do dnia 29 października 2024 r. w podanej powyżej wysokości na konto Powiatu Tczewskiego: Bank Spółdzielczy w Tczewie nr rachunku 17 8345 0006 2002 0000 4564 0007.
Termin zapłaty oznacza faktyczny wpływ środków na w/w konto bankowe. Wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu lub zamknięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia: odwołania, zamknięcia lub unieważnienia przetargu albo zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.
Wadium wniesione w pieniądzu przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości.
Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy w miejscu i w terminie podanych w zawiadomieniu, organizator przetargu może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
10. Termin i miejsce składania pisemnych ofert:
Do dnia 29 października 2024 roku oferty należy składać pocztą (liczy się data wpływu oferty a nie data stempla pocztowego) lub osobiście w zamkniętej, uniemożliwiającej identyfikację oferenta kopercie z napisem ”Oferta na zakup nieruchomości – Tczew, ul. Armii Krajowej 84C” w Biurze Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Tczewie przy ul. Piaskowej 2.
11. Warunki uczestnictwa w przetargu:
- wpłacenie wadium w podanej wysokości i terminie,
- złożenie pisemnej oferty w podanym terminie i miejscu.
Oferty złożone po wyznaczonym terminie, nieczytelne lub nie zawierające wymaganych elementów nie będą rozpatrywane.
12. Termin i miejsce części jawnej przetargu:
5 listopada 2024 r. o godz. 10:00 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Tczewie przy ul. Piaskowej 2, I piętro, pokój nr 129.
13. Zarząd Powiatu Tczewskiego może odwołać przetarg jedynie z ważnych powodów, niezwłocznie podając informację o odwołaniu przetargu do publicznej wiadomości w trybie właściwym dla ogłoszenia podając przyczynę odwołania.
14. Zarządowi Powiatu Tczewskiego przysługuje prawo zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert.
15. Pisemna oferta winna zawierać:
1) imię, nazwisko i adres oferenta albo nazwę lub firmę oraz siedzibę, jeżeli oferentem jest osoba prawna lub inny podmiot oraz NIP, REGON lub KRS,
2) datę sporządzenia oferty,
3) oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń, (załącznik do ogłoszenia o przetargu),
4) oferowaną cenę wyrażoną kwotowo w złotych i sposób jej zapłaty,
5) własnoręczny podpis.
W przypadku osób prawnych i innych podmiotów – podpis powinien być zgodny z reprezentacją wynikającą z KRS i innych dokumentów.
W przypadku zamiaru wspólnego nabycia prawa własności nieruchomości objętej przetargiem przez więcej niż jednego oferenta, należy złożyć wspólną ofertę nabycia prawa własności, określającą wysokość nabywanych udziałów w tym prawie (suma udziałów musi wynosić 100%).
W przypadku małżonków oferta powinna być podpisana przez oboje małżonków lub podpisana przez jednego z nich, przy czym do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo drugiego małżonka zawierające zgodę na odpłatne nabycie nieruchomości. Do czynności przetargowych dopuszczalne jest pełnomocnictwo współmałżonka w formie pisemnej z poświadczonym notarialnie podpisem. Małżonek pozostający w rozdzielności majątkowej, składający ofertę powinien przedłożyć dokument potwierdzający ustanowienie rozdzielności majątkowej.
16. Do oferty należy dołączyć:
1) kopie dowodu wniesienia wadium,
2) w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą - wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, a w przypadku przedsiębiorców – wydruk lub aktualny odpis z właściwego rejestru, zgodę właściwych organów oferenta na nabycie nieruchomości – w przypadku, gdy oferentem jest spółka,
3) w przypadku przystąpienia do przetargu cudzoziemca, w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 roku o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców – dokumenty potwierdzające spełnienie wymogów wynikających z tej ustawy (nabywca zobowiązany jest do ustalenia we własnym zakresie, czy nabycie gruntu będącego przedmiotem przetargu wymaga uzyskania zezwolenia Ministra Spaw Wewnętrznych),
4) w przypadku reprezentowania oferenta przez pełnomocnika – oryginał odpowiedniego pełnomocnictwa lub kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza. Pełnomocnictwo powinno zawierać szczegółowy zakres umocowania (wpłaty wadium, udziału w przetargu etc.).
17. Kryterium wyboru oferty – cena, najwyższa kwota stanowić będzie najkorzystniejszą ofertę.
18. Wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży został wywieszony w siedzibie Starostwa Powiatowego w Tczewie przy ul. Piaskowej 2 (I piętro) oraz umieszczony na stronach internetowych: www.powiat.tczew.pl i www.bip.powiat.tczew.pl na okres od 18 kwietnia 2024 r. do 9 maja 2024 r. Termin złożenia wniosku przez osoby, którym przysługiwało pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami wyznaczony został do dnia 31 maja 2024 r.
19. Ogłoszenie o przetargu wywieszone jest na tablicy ogłoszeń ( I piętro) Starostwa Powiatowego w Tczewie przy ul. Piaskowej 2 i opublikowane na stronach internetowych urzędu: www.powiat.tczew.pl i www.bip.powiat.tczew.pl,
20. Wyciąg z ogłoszenia o przetargu publikuje się na 2 miesiące przed wyznaczonym terminem przetargu na stronie internetowej www.monitorurzedowy.pl - internetowej ogólnopolskiej gazecie codziennej na prawach prasy drukowanej.
21. Pozostałe informacje
Przetarg może się odbyć, chociażby wpłynęła tylko jedna oferta spełniająca warunki określone w ogłoszeniu o przetargu.
Przetarg składa się z części jawnej i niejawnej.
Część jawna przetargu odbywa się w obecności oferentów.
W części niejawnej przetargu komisja przetargowa dokonuje szczegółowej analizy ofert oraz wybiera najkorzystniejszą z nich lub stwierdza, że nie wybiera żadnej ze złożonych ofert, przy czym w przypadku złożenia równorzędnych ofert komisja przetargowa organizuje dodatkowy przetarg ustny ograniczony do oferentów, którzy złożyli te oferty.
Komisja zawiadamia oferentów, którzy złożyli równorzędne oferty, o terminie dodatkowego przetargu oraz umożliwia im zapoznanie się z treścią równorzędnych ofert. W dodatkowym przetargu ustnym ograniczonym oferenci zgłaszają ustnie kolejne postąpienia ceny powyżej najwyższej ceny zamieszczonej w równorzędnych ofertach, dopóki mimo trzykrotnego wywołania nie ma dalszych postąpień. Postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% zaoferowanej kwoty, w zaokrągleniu w górę do pełnych dziesiątek złotych.
Przewodniczący komisji przetargowej zawiadamia na piśmie wszystkich, którzy złożyli oferty, o wyniku przetargu w terminie nie dłuższym niż 3 dni od zamknięcia przetargu.
Osoba wyłoniona jako nabywca zobowiązana będzie do podpisania protokołu z przetargu w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego komisji przetargowej.
Przetarg uważa się za zamknięty z chwilą podpisania protokołu.
Protokół stanowi podstawę zawarcia aktu notarialnego.
Cena podlega zapłacie nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej prawo własności nieruchomości – przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zbywcę.
Koszty zawarcia aktu notarialnego wraz z opłatą sądową ponosi kupujący.
Niezależnie od podanych informacji, nabywca odpowiada za samodzielne zapoznanie się z aktualnym sposobem zagospodarowania nieruchomości, parametrami, możliwością zagospodarowania, identyfikacją przyłączy, stref ochronnych lub przyłączy i sieci, znajdujących się na, pod i nad nieruchomością a także stanem prawnym i faktycznym nieruchomości. Ewentualne ograniczenia, utrudnienia lub koszty mogace wynikać z istnienia przyłaczy, sieci lub stref ochronnych stanowią obszar ryzyka nabywcy i nie stanowią wady nieruchomości.
Informacji dotyczących przetargu udziela Biuro Gospodarki Nieruchomościami Powiatu Starostwa Powiatowego w Tczewie 83-110, ul. Piaskowa 2, I piętro, pokój 129, tel. 58 77-34-853.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE. L 119 z 4 maja 2016), dalej zwanego rozporządzeniem, informujemy, że:
a) administratorem danych osobowych jest Powiat Tczewski z siedzibą w Tczewie
przy ul. Piaskowej 2;
b) kontakt do Inspektora Ochrony Danych (IOD): inspektor@powiat.tczew.pl lub listownie
na adres: Inspektor Ochrony Danych, Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2,
83-110 Tczew;
c) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia w celu przeprowadzenia postępowania administracyjnego i rozpatrzenia wniosku, jak również w celu archiwizacji na podstawie przepisów prawa: ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (KPA), ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami, rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r.
w sprawie Instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji
w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, jak również na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. e rozporządzenia, tj. w celu wykonywania przez administratora zadań realizowanych w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, w związku z art. 55 KPA;
d) odbiorcami danych osobowych mogą być: podmioty przetwarzające – którym zlecimy czynności wymagające przetwarzania danych (np. dostawcy naszych systemów informatycznych, aktualna lista jest dostępna u IOD) oraz podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa. Dane mogą być również udostępniane innym podmiotom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, jak stronom postępowań administracyjnych prowadzonych
na podstawie ustaw, o których mowa w ww. pkt c) i ich pełnomocnikom, podmiotom działającym na prawach strony ww. postępowań administracyjnych i ich pełnomocnikom,
a także uczestnikom postępowań;
e) dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji niniejszej sprawy oraz przewidziany prawem okres archiwizacji;
f) obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach
ww. ustaw, konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości rozpatrzenia wniosku
i przeprowadzenia postępowania, bądź brak możliwości sprawnego załatwienia sprawy;
g) w związku z przetwarzaniem przysługuje prawo dostępu do swoich danych
oraz ich sprostowania, a także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia. Można również domagać się ograniczenia przetwarzania danych osobowych
ze względu na swoją szczególną sytuację, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa
w art. 18 ust. 2 rozporządzenia oraz wyrazić sprzeciw wobec dalszego przetwarzania,
w przypadkach określonych w art. 21 rozporządzenia;
h) dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.